Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAlston, Reginald J.; Hampton, Joseph L.
TitelScience and Engineering as Viable Career Choices for Students with Disabilities: A Survey of Parents and Teachers.
QuelleIn: Rehabilitation Counseling Bulletin, 43 (2000) 3, S.158-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-3552
SchlagwörterAccessibility (for Disabled); Career Choice; Career Guidance; Disabilities; Engineering; Parent Attitudes; Rehabilitation Counseling; Science Careers; Student Needs; Teacher Attitudes
AbstractExamines parents' and teachers' perceptions regarding a number of variables as they related to career entry of disabled individuals into science and engineering. These variables included access to facilities, teachers' understanding of the academic needs of students, student aptitude and educational preparation, and career guidance. Results revealed significant differences between the perceptions of teacher and parent participants on several variables. (Contains 18 references and 4 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rehabilitation Counseling Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: